Giv en hånd til Mariager Fjords ørreder

Hej venner

Vi har brug for jeres hjælp… eller rettere Mariager Fjords ørreder har. Grundlaget for et godt fiskeri i Danmarks smukkeste fjord skabes nemlig i de mange gydevande, der strømmer ud i fjorden. Det er her, havørredens gydning foregår, og det er her, der bliver lavet mange positive tiltag for at forbedre vandløbenes vandkvalitet, fysiske forhold og fiskenes passagemuligheder.

Men for at optimere blandt andet smoltproduktionen, er det vigtigt at vide, hvordan de forskellige fiskebestande trives.

Derfor foretager DTU Aqua en bestandanalyse i vandløbene omkring fjorden – og der er brug for hjælpende hænder.

Fra den 1. til 8. august kigges der på Kastbjerg å og Marenmølle bæk. Fra den 15. til 18. august er vi omkring Hobro, og fra den 19. til 31. august bevæger vi os ud mod Hadsund.

Der er brug for to medhjælpere pr. dag. Arbejdet består i at hjælpe med elfiskeri og registrering af fisk. Der kræves ingen fysiske forudsætninger – udover dine lemmers fulde brug.

Det er arbejde under åben himmel i noget af landets smukkeste natur – og du får naturligvis et godt indblik i, hvor fiskene skal findes :0)

Giv en hurtig melding. Dagene bliver fordelt efter først til mølle princip med mulighed for at vælge favoritvandløb…..og der bliver brug for alle.

Tilmelding kan ske til Per Nielsen via PB (Facebook) eller telefon 23 68 74 95

Kom frisk og giv en hånd til Mariager Fjord og dens smukke tilløb.