Lystfiskeriets Dag 21-5-2022

Lystfiskeriets Dag: Tag med på fisketur i Mariager fjord lørdag den 21. maj 2022.
Drømmer du om at fange din første fisk, eller mangler du et fif til at komme videre med dit fiskeri? På Lystfiskeriets Dag får du hjælp og inspiration af dygtige lystfiskere.

Lystfiskeri er en spændende hobby, der byder på gode fællesskaber og oplevelser i naturen. Men det kan være svært at holde styr på både fiskestang, teknik og de lokale fiskeforhold, når man er ny lystfisker. På Lystfiskeriets Dag får du hjælp til fiskeriet af dygtige lystfiskere, og måske er du så heldig at fange din første eller største fisk nogensinde.

Kom til Lystfiskeriets Dag ved Sildehagen i Hobro.

Hobro Sportsfiskerforening står for arrangementet, som løber af stablen fra kl. 11:00 til kl. 15:00.
I løbet af dagen vil du kunne opleve følgende:
– Liv i fjorden. Hvad er der egentlig under overfladen?
– Fiske konkurrence på dagen – Se indbydelse
– Krabbe kapløb, hvis der fanges krabber! – aktivitet for børn og barnlige sjæle
– Demonstration af fiskegrej med Allan fra Breakfishing/Hobro
– Micro fiskeri (kigge og røre for børn)
– Kasteundervisning med flue ved FFI uddannet instruktør Kent Korgaard Hansen
– Mulighed for rygning af fisk (hvis du fanger noget)
– Demonstration af pontonbåd
Medbring gerne eget fiskegrej, hvis du gerne vil have råd eller vejledning – eller vil prøve lykken med fiskekonkurrencen.
Yderligere informationer på Hobro Sportsfiskerforenings hjemmeside: www.hobro-sportsfiskerforening.dk
Om Lystfiskeriets Dag
Lystfiskeriets Dag er en landsdækkende begivenhed, der giver alle mulighed for at få en god fiskeoplevelse i det fri og måske endda fange den allerførste fisk.
Lystfiskerforeninger, fiskesøer og andre fiskeaktører står klar til at hjælpe jer med at komme godt i gang med fiskeriet.
Mange steder kan du låne en fiskestang, så manglende grej er ingen hindring for at være med.
Lystfiskeriets Dag er én af flere initiativer i Danmarks Sportsfiskerforbund, der skal gøre lystfiskeri til en sjov og meningsfuld fritidsinteresse for både børn og voksne.
Læs mere om Lystfiskeriets Dag på www.sportsfiskeren.dk/lystfiskerietsdag